2 روش اصلی اشتراک گذاری بازی ها در استیم

 

نحوه اشتراک گذاری بازی ها در استیم به دو روش ساده صورت میگیرد که در ادامه بصورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ درست شنیده اید، بازی ها را میتوانید در اکانت خود برای فرد دیگری نیز به اشتراک بگذارید؛ با اینکه این گزینه محدودیت هایی دارد اما قطعاٌ میتوانید به تمامی بخش های داستانی و حتی مولتی پلیر نیز دسترسی مستقیمی داشته باشید.

 


 

پلتفرم استیم واقعاً به رضایت و تجربه کاربری یوزر های خود اهمیت میدهد، با قابلیت Family Sharing میتوانید بازی هایی که دوستان نزدیک شما قصد تجربه آنها را دارند، دسترسی بازی مد نظر را به اکانت شخص نیز بدهید تا فرد مورد نظر بازی را تجربه نماید!

 

 

مزیت های استفاده از Family Sharing

 

  • دسترسی رایگان به بازی
  • دسترسی کامل به بخش داستانی بازی
  • دسترسی دادن بازی ها به حداقل 10 کاربر 
  • دسترسی به بازی بصورت همزمان

 

این گزینه میتواند راحت ترین نحوه دسترسی به بازی در استیم میباشد؛ اکثر عناوین در هنگام عرضه با قیمت بالایی برخوردار میباشند، اگر یکی از دوستان شما بازی را در هنگام روز عرضه خریداری کرده باشد و شما قصد دارید در روز اول عرضه بازی آن عنوان را تجربه نمایید، میتوانید از او تقاضا کنید تا دسترسی بازی را به اکانت شما نیز بدهد و سپس بازی را اجرا کنید!

 

 

محدودیت های استفاده از Family Sharing

 

  • بن شدن اکانت شما در صورت استفاده شخص مد نظر از چیت کد ها در بازی
  • آفلاین بودن اکانت اصلی جهت دسترسی اکانت دوم به منظور بازی بصورت آنلاین
  • عدم اجرا بر روی برخی بازی هایی که از Third Party پشتیبانی نمیکنند!
  • ممکن است هزینه خرید برخی از بازی ها برای هر دو اکانت از طریق یک والت پرداخت شود!

 

===========================================================

 

با دسترسی و خرید سرویس گیم پس، میتوانید بدون هیچ محدودیت خاصی

 

به تجربه بازی ها بصورت آنلاین با دوستانتان بپردازید!

 

===========================================================

 

محدودیت هایی که مثال زده شده اند، جزو جدی ترین محدودیت ها نیستند؛ درواقع، میتوانید از ایجاد محدودیت های این سرویس در استیم جلوگیری کنید؛ شایان ذکر است که اگر هر دو فرد حتماً قصد دارید تا بصورت آنلاین به تجربه یک بازی بپردازید، نهایتاٌ مجبور میشوید تا استفاده از سرویس گیم پس را به سرویس Family Sharing ترجیح دهید!

 

 

پیش نیاز فعالسازی اشتراک استیم ( Family Sharing )

 

تنها پیش نیاز جهت فعالسازی سیستم فمیلی شیر استیم، فعال کردن استیم گارد میباشد؛ حتماٌ توجه داشته باشید تا استیم گارد شما روشن بوده باشد، سپس، در ادامه میتوانید نسبت به فعالسازی اشتراک بازی استیم اقدام نمائید؛ این مورد را نیز فراموش نکنید، اگر استیم گارد روشن نبوده باشد، مجبور هستید تا 15 روز منتظر بمانید و سپس اقدام نمائید!

 

========================================================

 

جهت اطلاع از نحوه فرایند غیرفعالسازی استیم گارد میتوانید،

 

مقاله مربوطه به آن را در بخش وبلاگ گیم کی 98 مطالعه نمائید.

 

برعکس فرآیندی که در مقاله توضیح داده شده است نحوه فعالسازی استیم گارد را توصیف میکند!

 

========================================================

 

 

فعالسازی اشتراک گذاری بازی ها در استیم ( Family Share )

 

  1. مجوز دادن به کاربر بصورت مستقیم
  2. درخواست دسترسی به بازی از صاحب اکانت

 


 

نکته خیلی مهم

 

در روش دوم، حتما نیاز است تا حداقل یکبار وارد اکانت اصلی شوید تا بتوانید بازی های اکانت اصلی را در بخش لایبرری اکانت دوم نیز مشاهده نمائید!

 

دقت داشته باشید که اگر بازی های بخش لایبرری مد نظر در اکانت اصلی به دو اکانت مجزا متصل شده باشند؛ فرض کنید کاربر 1 در بازی حضور دارد، در اینصورت کاربر 2 نمیتواند تا زمانی که کاربر 1 از بازی خارج نشده است به هیچ یک از بازی های مد نظر دسترسی داشته باشد، مگر اینکه برای هر کاربر، تایم مشخصی اختصاص داده شود!

 


 

مجوز دادن به کاربر بصورت مستقیم

 

1) ابتدا در سیستمی که میخواهید بازی ها را در آن به اشتراک بگذارید، وارد حساب Steam خود شوید!

2) مطمئن شوید که بخش امنیتی Steam Guard را از سمت ادرس Steam > Settings > Security در Steam Client فعال کرده اید!

3) از پنل تنظیمات Steam، سربرگ Family را انتخاب کنید؛ اکنون میتوانید از طریق بخش Eligible Accounts کاربرانی را انتخاب کنید که محدودیت اکانت نیز ندارند، ( بن نشده اند ) تا بخش Library اکانت خود را با آنها به اشتراک بگذارید!

4) روی گزینه «Authorize Library Sharing on this device» کلیک کنید و تمام!

 

اشتراک گذاری بازی ها در استیم

 

 

درخواست دسترسی به بازی از صاحب اکانت

 

1) مطابق با بخش قبلی، حتما Steam Guard را در حساب Steam خود فعال کنید!

2) از بخش Library اکانت خود، میتوانید بازی‌ های متعلق به سایر حساب‌ های Steam را ببینید که استفاده میشوند؛ یک بازی را انتخاب کنید و برای درخواست دسترسی به library اکانت اصلی، روی گزینه “Borrow” و سپس Requesting access کلیک کنید.

3) اکنون استیم لینکی را جهت درخواست دسترسی به بازی را به حساب ایمیل مالک اکانت اصلی ارسال میکند، به شما این امکان را میدهد تا بازی‌ های اکانت اصلی را از بخش library اکانت استیم خود بازی کنید!

4) سپس مالک بازی باید روی پیوند موجود در ایمیل کلیک کند تا سیستم و اکانت شما را تأیید کند و به حساب Steam شما اجازه دسترسی به بازی های خود را بدهد!

 

اشتراک گذاری بازی ها در استیم

 

کلیدواژه : استفاده از Family share در استیماستفاده از ویژگی Family Library در استیماشتراک‌ گذاری بازی‌ ها در استیماشتراک‌ گذاری لیست بازی‌ها در استیماشتراک‌گذاری بازی‌های استیم از طریق ایمیل و لینک‌های دعوتاشتراک‌گذاری بازی‌های استیم با دوستاناشتراک‌گذاری بازی‌های استیم بین دو اکانتاشتراک‌گذاری کتابخانه بازی‌های استیماموزش اشتراک گذاری بازی استیماموزش شیر کردن اکانت استیماموزش شیر کردن بازی استیمانتقال بازی‌ های استیم از طریق ایمیلانتقال بازی‌ های استیم به دوستانبه اشتراک گذاشتن بازی‌ های استیمپلایل به اشتراک گذاری با های استیمراهنمای اشتراک گذاری بازی‌ ها در استیمروش های اشتراک گذاری بازی‌ها در استیمروش‌های به اشتراک گذاری بازی‌ های استیمشیر کردن اکانت استیمشیر کردن بازی استیمشیر کردن بازی های استیمشیر کردن بازی های اکانت استیمفعالسازی اشتراک استیم ( Family Sharingفعالسازی اشتراک گذاری بازی ها در استیممحدودیت های استفاده از Family Sharingمزیت های استفاده از Family Sharingمزیت های اشتراک گذاری بازی های استیمنحوه اشتراک گذاری بازی‌ها در استیم
مهدی حسین پور باباعی
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • A.S 11 مارس 2024 / 04:36

    در روش دوم اگر اجازه دسترسی بدهیم دیگر بر اکانت خودمان بازیه نیست و روی اکانتی دیگر میرود؟

    • پارسا مهری 13 مارس 2024 / 21:20

      سلام خیر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *