گیم پس التیمیت چیست؟ ( بررسی GamePass )

معرفی گیم پس

گیم پس التیمیت چیست ، عبارتی که میتواند روش های خرید مقرون به صرفه تر و جدیدتر بازی ها را در اختیارتان بگذارد!

در واقع بجای اینکه هر بازی را بصورت جداگانه خریداری نمائید، میتوانید با دسترسی به گیم پس، از چندین بازی بهره مند شوید.

البته ناگفته نماند که گیم پس بصورت چند حالت یک ماهه، دو ماهه و سه ماهه نیز فروخته میشود و تقریبا تایم محدودی دارد؛ اما دسترسی به چندین گیم را در اختیارتان خواهد گذاشت!

این سرویس اشتراک بازی ( GamePass ) که توسط مایکروسافت ارائه میشود؛ این قابلیت را نیز به بازیکنان میدهد تا به دو صورت آفلاین و آنلاین به بازی ها دسترسی داشته باشند.

گیم پس

استفاده از گیم پس Ultimate: عصر جدیدی از گیمینگ

به عنوان نسخه‌ی برتر گیم پس، تجربه گیمینگ را به سطح دیگری ارتقا میدهد؛ این نسخه جامعتر و جذابتر از گذشته، به کاربران امکانات فراوانی را فراهم میکند، در بخش زیر به برخی از این ویژگی‌ها و نکات استفاده از گیم پس التیمیت میپردازیم:

1. دسترسی به تمامی امکانات

 گیم پس التیمیت، علاوه بر تمامی بازی‌های گیم پس، دسترسی شما را به تمامی امکانات Xbox Live Gold و Xbox Game Pass for PC میدهد که شامل چت صوتی، مسابقات چندنفره، بازی‌های جدید و… میباشد.

2. اشتراک خانواده

با اشتراک گیم پس التیمیت، امکان ایجاد یک بخش اشتراکی دارید؛ به معنای این است که تا 5 نفر از اعضای خانواده شما نیز از تمامی امکانات این سرویس بهره‌مند خواهند شد.

3. اولویت در دسترسی به بازی‌های جدید

با اشتراک گیم پس التیمیت، شما اولویت دسترسی به بازی‌های جدید را خواهید داشت؛ شما از جدیدترین عناوین بازی که به کتابخانه گیم پس اضافه میشوند، جزو اولین نفراتی خواهید بود که به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

4. دسترسی چندپلتفرمی

با گیم پس التیمیت، اکنون دیگر نیازی به محدودیت به یک پلتفرم خاص نخواهید داشت؛ شما هم‌اکنون میتوانید از تمامی امکانات بر روی Xbox، PC، و حتی دستگاه‌های موبایل خود بهره‌مند شوید. | گیم پس التیمیت چیست ؟

5. تفاوت گیم پس با گیم پس التیمیت

گیم پس التیمیت علاوه بر مواردی که در گزینه های قبلی از یک تا چهار به آن اشاره شد، امتیازات خاص دیگری را نیز در اختیار شما قرار میدهد که مهم ترین تفاوت گیم پس آلتیمیت با گیم پس عادی میباشد.

در نسخه آلتیمیت شما دسترسی به DLC ( محتوا های اضافه بازی ها ) و همچنین دسترسی به سرویس EA Play را بصورت رایگان خواهید داشت که در نسخه عادی این مورد امکان پذیر نیست!

انواع ظرفیت گیم پس در هنگام خرید

 

  1. ظرفیت هوم 
  2. ظرفیت کامل 
  3. ظرفیت سوویچ

 

در نوع اول شما دسترسی کامل به ایمیل داشته و میتوانید بصورت مستقیم به اکانت دسنرسی داشته باشید؛ در حالی که در نوع دوم و سوم صرفاً بصورت اشتراکی خریداری میکنید، تنها تفاوت بین ظرفیت سوویچ با هوم در این است که مدت زمان فعالسازی ظرفیت سوویچ کمی بیشتر از هوم میباشد؛ لازم به ذکر است که ایمیل نیز بصورت مستقیم در دسترس شما نخواهد بود اما میتواند گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به ظرفیت کامل بوده باشد! 

=========================================================================================

نکات مهم

  • هزینه گیم پس التیمیت ممکن است نسبت به نسخه‌های عادی گیم پس بیشتر باشد، اما با توجه به تعداد ویژگی‌ها و امکانات ارائه‌شده، این هزینه توجیه‌پذیر است!
  • حتماً قبل از خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت، اطمینان حاصل کنید که تمامی پلتفرم‌هایی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید، سازگار با گیم پس التیمیت هستند!

=========================================================================================

روش های خرید و دسترسی به گیم پس آلتیمیت

 

  1. خرید از طریق گیفت کارت
  2. خرید از طریق وبسایت ها
  3. خرید بصورت مستقیم با کردیت کارت
  4. گیم پس‌های ۱ دلاری

 

در حالت اول اگر شما گیفت کارت مخصوص گیم پس را خریداری کرده باشید، میتوانید با کد 25 رقمی که در اختیارتان قرار داده میشود، به بخش Use A Code در استور مراجعه کنید و سپس اقدام به خرید نماپید اما اگر قصد دارید با گیفت کارت های دلاری خرید کنید؛ نخست باید Microsoft Balance را شارژ نمایید تا مطابق با حالت قبل، کد Reedem را وارد کنید و اشتراک مورد نظر را خریداری کرده باشید! گیم پس التیمیت چیست ؟

 

گیم پس آلتیمیت

 

در بخش دوم نیز میتوانید با مراجعه به انوتاع وبسایت های موجود؛ گیم پس مورد نظر را خریداری کنید.

همچنین میتوانید با مراجعه به بخش خرید سرویس گیم پس التیمیت در وبسایت گیم کی ۹۸ نیز نسبت به خرید سرویس مورد نظر اقدام نمایید!

گیم پس التیمیت چیست  | بخش سوم مخصوص افرادی میباشد که دسترسی به ویزا کارت یا مستر کارت و … را دارند و میتوانند بصورت مستقیم با ورود به اکانت خود، خرید خود را انجام دهند.

بخش چهارم مشابه با بخش اول میباشد؛ تنها وجه تمایز بین این دو بخش این است که قیمت کمی پایین تر از گیفت کارت ها میباشد؛ همچنین روش وارد کردن و تایید آن در کنسول یا سیستم مورد نظر متفاوت تر میباشد!

 


آموزش تصویری و جامع فعالسازی سرویس گیم پس

1) فعالسازی گیم پس عادی (Game Pass)

 

  • فروشگاه وب Xbox

توجه داشته باشید که روش اول صرفا برای افرادی است که بصورت مستقیم اقدام به خریداری مینمایند:

وارد فروشگاه Xbox شوید و به بخش “Game Pass” بروید.

اشتراک Game Pass را انتخاب کنید و اطلاعات مربوط به پرداخت را وارد کنید.

پس از پرداخت، اشتراک شما از طریق ایمیل فعال خواهد شد و شما میتوانید از بازی های کتابخانه گیم پس بهره‌مند شوید.

نکته: با انتخاب هر روش خریدی که در بخش های قبلی به آن اشاره شده است، فرآیند خرید را مطابق با مراحل موجود در بخش زیر ادامه دهید!  👇

اگر بصورت گیفت کارت خریداری شده است، ردیم کنید و گیم پس را خریداری نمائید؛ اما اگر از وبسایت خریداری کرده اید، مطابق با روش توصیه شده در بخش زیر ادامه دهید:

مطابق با تصویر زیر، دکمه XBox کنترلر را فشار دهید؛ در ادامه وارد بخش Profile and System خواهید شد که اکنون نیاز است بر روی گزینه‌ Add or Switch کلیک کنید:

خرید گیم پس

گزینه Add New را انتخاب کنید، نام کاربری (ایمیل) و رمزعبور اکانتی که خریداری کرده‌ اید را واردکرده و در مراحل بعد گزینه‌ های Next یا Skip This را انتخاب کنید!

 

  • اکانت Microsoft

به وبسای رسمی Microsoft بروید.

بخش “Xbox Game Pass” را پیدا کنید.

اشتراک مورد نظر خود را انتخاب کنید و هزینه را پرداخت نمائید.

پس از پرداخت، اطلاعات فعالسازی به شما ارائه میشود؛ اکنون جیمیل را وارد کنید و ادامه دهید.

 

نکته: اگر سرویس گیم پس نیاز است تا بصورت گیفت کارت وارد شود، ردیم ( Redeem ) کنید و گیم پس را خریداری نمائید؛ اما اگر از طریق وبسایت های واسطه ( به جز وبسایت ایکس باکس ) خریداری کرده اید،

مطابق با روش توصیه شده در بخش زیر ادامه دهید:

 

با استفاده از دکمه Start به فروشگاه مایکروسافت بروید؛ در فروشگاه مایکروسافت، روی پروفایل اکانت خود کلیک کنید تا منوی کشویی باز شود؛ اگر داخل اکانت خود هستید، گزینه Sign Out را انتخاب کنید

و ایمیل داده شده را وارد نمائید:

 

خرید Microsoft GamePass

اکنون با توجه به مدت زمان انتخابی شما و طرفیت انتخاب از وبسایتی که خریداری نموده اید، میتوانید از انواع بازیهای گیم پس استفاده کنید 😀

 

2) فعالسازی گیم پس التیمیت چیست (Game Pass Ultimate)

 

توجه داشته باشید:  فرآیند فعالسازی نسخه آلتیمیت نیز دقیقاً مطابق با بخش قبلی بصورت یکسان میباشد؛ با این تفاوت که در بخش قبلی از طریق وبسایت خود ایکس باکس یا مایکروسافت نیز میتوانید اقدام نمائید!

 

  • فروشگاه Xbox

مراحل زیر را دنبال کنید تا اشتراک خود را از طریق کنسول Xbox 360 فعال کنید:
دکمه Xbox را فشار دهید تا راهنما باز شود.
سپس گزینه Games and apps و در ادامه آن، گزینه Code Redeem را انتخاب کنید.
کد را وارد کنید و اکنون به انواع بازی های رایگان در سرویس گیم پس Xbox دسترسی خواهید داشت!

 

  • اکانت Microsoft

به وبسایت رسمی Microsoft بروید.
بخش “Xbox Game Pass” را پیدا کنید.
اشتراک مورد نظر خود را انتخاب کنید و هزینه را پرداخت نمائید.
پس از پرداخت، اطلاعات فعالسازی به جیمیل شما ارائه میشود؛ اکنون جیمیل را وارد کنید و ادامه دهید.

مهدی حسین پور باباعی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *