بهترین بازی‌ های نقش‌ افرینی در گیم پس !

بازی‌ های نقش‌ افرینی

بازی‌ های نقش‌ افرینی گیم پس (Role-Playing Games) یا RPGs یکی از محبوب‌ ترین سبک‌ های بازی‌ های ویدئویی هستند که در آن، شما در نقش یک شخصیت خیالی با شخصی‌ سازی مدنظر خود و در دنیایی تخیلی و فانتزی ماجراجویی میکنید؛ بازی‌های نقش‌ آفرینی معمولاً دارای داستان پیچیده، جهان‌ سازی وسیع و سیستم‌ های پیشرفته‌ ای برای شخصیت‌ پردازی و پیشروی در بازی هستند.

 

علاوه بر عناوین نقش آفرینی معمول، نوعی از بازی های نقش آفرینی شرقی (JRPG) نیز ساخته میشود که از نظر طراحی مرحله و مبارزات تفاوت‌ های فاحشی با یکدیگر دارند؛ امروز اشتراک گیم پس دسترسی زیادی را به انواع بازی های نقش آفرینی جذاب میدهد، در نتیجه تصمیم گرفتیم با بررسی بازی های اشتراک Game Pass، بهترین بازی های نقش آفرینی گیم پس را در این مقاله معرفی کنیم.

 


4 عنوان از بهترین بازی‌ های نقش‌ افرینی در گیم پس

 

گیم‌پس یک سرویس اشتراکی بازی بوده است که توسط شرکت مایکروسافت برای کنسول‌های ایکس‌ باکس و کامپیوتر های شخصی عرضه میشود؛ این سرویس به شما امکان دسترسی به یک لیست گسترده از بازی‌ها را با یک اشتراک ماهانه یا سالانه می‌دهد.

 

با سرویس گیم‌ پس، شما بازی‌ ها را با دانلود بر روی کنسول یا کامپیوتر خود نصب و بدون نیاز به خرید جداگانه آنها را تجربه میکنید؛ همچنین، اگر مشترک سرویس گیم‌ پس باشید، میتوانید با تخفیف‌ های ویژه‌ ای بازی‌ هایی که در فروشگاه Xbox موجود هستند را خریداری کنید.

 

در این لیست4 عنوان از بهترین بازی های نقش آفرینی گیم پس که در این سرویس جذاب قرار دارند را برای شما فراهم کرده‌ایم، البته این نکته را در نظر داشته باشید که این لیست تا ماه دسامبر 2023 بروز بوده و اگر در زمان دیگر مشغول مطالعه این مقاله هستید ممکن است تعدادی از عناوین بازی های نقش افرینی این لیست از اشتراک گیم‌ پس حذف شده باشند!

 

===============================================================

 

1. به منظور خرید سرویس گیم پس، میتوانید صفحه مربوطه را در گیم کی 98 بررسی نمائید!

 

——————————————————————————————

 

2. همچنین اگر علاقه به بررسی سرویس گیم پس داریید و میخواهید بیشتر با این سرویس اشنا شوید؛ 

میتوانید سایر مقالات در مورد گیم پس را نیز در وبلاگ گیم  کی 98 بررسی کنید!

 

===============================================================

 

بازی رمز آلود Lies of P

 

وقتی درباره سبک بازی‌های سولزلایک صحبت میکنیم، طرفداران این ژانر همواره از عناوین بازی‌ ساز بزرگ، هیده تاکا میازاکی صحبت کرده و از هر بازی غیر از ساخته استودیوی فرام سافتور استقبال جالبی نمی‌شود. امسال یکی از بازی‌های مورد انتظار Lies of P بود که از قضا در ژانر سولزلایک قرار می‌گیرد؛ این عنوان در حالت کلی بیش از حد انتظار بازیکنان ظاهر شده و توانست در فصل جوایز نیز نامزدی‌های زیادی به دست آورد.

 

روایت کلی بازی در رابطه‌ با یکی از مخلوقات نویسنده معروف Carlo Collodi است که درباره شخصیت پینوکیو روایت می‌شود؛ البته سازندگان بازی با دخل و تصرف بر کلیات داستان تغییراتی در آن ایجاد نموده‌اند. همچنین روایت کلی بازی نسبت به ساخته‌های خود استودیوی فرام‌ ساف‌ تور بسیار سر راست‌تر و قابل‌ فهم‌تر است و اگر تمامی متن‌ها و مستندات داخل بازی را به‌خوبی مطالعه کنید میتوانید داستان بازی را کاملاً متوجه شوید.

 

بازی‌ های نقش‌ افرینی

 

سیستم مبارزات بازی نیز همانند دیگر بازی‌های سولز لایک برای دفاع‌ از دو سیستم جاخالی‌دادن و Parry کردن بهره می‌برد. البته که اگر می‌خواهید باس‌فایت‌های این بازی را به‌راحتی شکست دهید زیاد نباید بر روی جاخالی‌دادن تمرکز کنید؛ زیرا تمرکز خود سازندگان نیز بر روی قسمت Parry بوده است.

 

البته که این سیستم در حالت کلی نقاط ضعفی دارد که به پاشنه آشیل بازی تبدیل شده‌ است. با انتشار آپدیت‌های زیاد، در حال حاضر این مشکل تا حد زیادی حل شده و می‌توانید بدون نگرانی از نبرد در سرزمین عروسک‌ها لذت ببرید. این عنوان قطعاً در دسته بهترین بازی های نقش آفرینی روی Game Pass قرار می‌گیرد و می‌توانید تنها با انتخاب گزینه دانلود، این عنوان محبوب را تجربه کنید.

 

 

بازی نقش افرینی Stardew Valley

 

Stardew Valley یک بازی محبوب و زیبای شبیه ساز بوده که با داشتن المان های نقش آفرینی میتواند در لیست بهترین بازی های نقش آفرینی گیم پس قرار داشته باشد؛ این بازی توسط یک توسعه‌ دهنده به نام Eric Barone، که با نام مستعار ConcernedApe شناخته می‌شود، توسعه داده شده است؛ این بازی که در سال 2016 عرضه شد، به سرعت طرفداران بسیاری را بدست آورد و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های مستقل دههٔ 2010 مورد تشویق و تحسین قرار گیرد.

 

در Stardew Valley، شما نقش شخصیتی را بر عهده میگیرید که یک مزرعه در روستایی دورافتاده به او واگذار شده است، هدف شما در این بازی، بازسازی مزرعه، کشاورزی و پرورش دام و حیوانات است؛ در این مسیر می‌توانید محصولات مختلف را برداشت، آن‌ها را درو کرده و درآمد کسب کنید؛ همچنین باید روابط مختلفی با دیگر شخصیت‌های روستا برقرار کنید، از آن‌ها کمک بگیرید و به تدریج رازها و داستان‌های آن‌ها را کشف کنید.

 

 

Stardew Valley، آزادی و انعطاف بالایی به بازیکن ارائه میدهد، به‌طوریکه به شما اجازه می‌دهد به طور خودجوش فعالیت‌های مورد علاقه خود را برنامه‌ریزی و کارهای روزانه خود را انجام دهید. می‌توانید محصولات خود را در بازار بفروشید، ماهیگیری کنید، معادن را حفاری کنید، درگیر روابط عاطفی شوید یا حتی به عنوان یک صیاد در محیط‌ های جنگلی ماجراجویی کنید.

 

این انتخاب‌ها و فعالیت‌ها، به شما احساس آزادی و تنوع در تجربه بازی می‌دهد. Stardew Valley با گرفتن نمرات بالا از مخاطبین و منتقدان به یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی گیم پس تبدیل شده است که قطعا از تجربه آن پشیمان نخواهید شد.

 

 

بازی نقش افرینی AC Odyssey

 

Odyssey یکی از معدود بازی های RPG در سری Assassin’s Creed است؛ این به این معنی است که درخت مهارت، توانایی‌ های ویژه و تجهیزات سطح‌بندی متفاوت وجود دارد، همچنین انتخاب های زیادی در بازی وجود دارد که بر نحوه انجام همه چیز تأثیر میگذارد.

 

 

اولین مورد از این تصمیم‌ ها درست در همان ابتدا اتفاق میافتد، زمانی که انتخاب میکنید به عنوان کاساندرا یا الکسیوس بازی کنید؛ هر شخصیتی را که انتخاب کنید در طول جنگ به عنوان یک مزدور خدمت میکند.

 

درگیری اصلی آنها حول نبردهای بین آتن و اسپارت میچرخد؛ آنها بیشتر نگران گروهی به نام Cult Of Kosmos هستند که در سنین جوانی خانواده خود را از هم پاشیدند، شما با استفاده از ترکیبی از مبارزه غوغا و مخفی کاری با دشمنانتان مبارزه میکنید؛ همچنین این بازی از گرافیک بسیار بالایی بهره مند است!

 

 

بازی پر جزئیات Dishonored 2

 

Dishonored 2 از بسیاری جهات به نظر میرسد که توسعه دهنده بازی اول باشد؛ اگرچه سعی شده است تا با وادار کردن بازیکنان بین Corvo و Emily، یک روایت باز را انجام دهد؛ تنها تفاوت این است که شما گفتگوهای کمی متفاوت و دو مجموعه توانایی متفاوت را نسبت به نسخه قبل بازی دریافت میکنید!

 

بازی‌ های نقش‌ افرینی

 

بازی‌ های نقش‌ افرینی گیم پس | سیستم آشوب Dishonored 2 مانند قبل میباشد، کاری را که همیشه باید را انجام میدهد؛ تا حد زیادی پایان های خفنی را بازی تعیین میکند؛ حتی همین مورد نیز باعث میشود که بدون کشتن شمنان، یک تجربه بسیار دشوار و در عین حال با پاداش های بالایی را سیستم بازی در گیم پلی خود داشته باشید؛ چه تصمیم بگیرید که یک قاتل استاد باشید، یک روح یا یک دروگر خونین، انتخاب شخصیت های شما در این بازی اهمیت دارد.

 

 

مهدی حسین پور باباعی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *