7 تا از بهترین برنامه های جایگزین برای استیم

 

برنامه های جایگزین استیم در حال حاضر کم نیستند؛ مدتی است که Steam نیز به عنوان بهترین پلتفرم بازی در نظر گرفته میشود و یک گزینه‌ عالی برای بازی های رایگان و یک کتابخانه گیمینگ گسترده استفاده میشود؛ با این حال، انحصار آن بر توزیع بازی لزوماً به نفع جامعه بازی نیست!

 

اما اگر به دنبال جایگزین های شایسته برای Steam هستید، در ادامه مقاله، لیستی را برای شما گیمر های عزیز آماده کرده ایم؛ میتوان گفت در حال بررسی برخی از پلتفرم‌ های توزیع بازی هستیم که تجربه مشابهی را برای عناوین بازی AAA همانند بازی های استیم را فراهم میکنند، کتابخانه بازی های مستقل و گسترده‌ای دارند که فرصت‌ های گیمینگ خاصی را ارائه میدهند!

 

از جمله برنامه های جایگزین استیم میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

 

    1. Epic Games Store
    2. Blizzard
    3. Ubisoft Store
    4. Electronic Arts
    5. GOG (Good Old Games)

 


راهنمای انتخاب Gaming Client مناسب

 

دلایل خاصی وجود دارد که Steam محبوبیتی قابل توجه نسبت به دیگر پلتفرم های گیمینگ را دارد؛ علاوه بر دلایل استفاده از اکانت استیم که در مقالات قبلی به آن اشاره شده است، برای اینکه یک پلتفرم توزیع بازی در جامعه ای از گیمرها پیشرفت کند، باید تعادل خوبی بین عوامل زیر را نیز حفظ کند:

 

  • کیفیت و کمیت: یک پلتفرم ناشر بازی ممکن است برخی از بزرگترین کتابخانه‌ های بازی‌ های با دسترسی اولیه را داشته باشد، اما در کنار ان، نیاز است تا مجموعه‌ ای از عناوین باکیفیت را نیز در کارنامه خود داشته باشد، بنابراین، فرمولی که هم کیفیت و هم کمیت بازی ها در بخش فروشگاهی اش را در نظر بگیرد، برای یک پلتفرم توزیع بازی ضروری است!

 

  • تخفیف های خوب: فروش تعطیلات و فصلی میتواند قیمت عناوین AAA را کاهش دهد تا افراد بیشتری از بازی ها لذت ببرند!

 

  • مدیریت حقوق دیجیتال: برخی از پلتفرم ها، توانایی شما را برای بازی و اشتراک گذاری بازی با دوستان یا خانواده محدود میکنند؛ از سوی دیگر، تعداد کمی از مشتریان ممکن است عناوین بدون DRM داشته باشند که به قانون یک بازی برای هر نفر محدود شده باشند.

 

  • خدمات مشتری: یک پلتفرم خوب میتواند به سؤالات کاربر در ساده ترین شکل ممکن پاسخ دهد، باز پرداخت مبالغ پرداخت شده، در صورت عدم رضایت از بازی را نیز طی بخش های قانونی پردازش کند و پشتیبانی مربوط به بازی را در سریع ترین زمان ممکن ارائه دهد.

 

  • ویژگی های خاص: پلتفرم بازی انتخابی شما باید دارای بخش های خاصی مانند دسترسی به دمو بازی ها و پشتیبانی از VR یا … را نیز داشته باشد!

 

 

Epic Games Store

 

یک پلتفرم توزیع بازی که بیشتریناعتماد ها را در جامعه بازی ها به دست آورده است، فروشگاه Epic Games است؛  دلیل آن بسیار ساده است، شما میتوانید بازی های رایگان را هر دو هفته یکبار در فروشگاه Epic Store دریافت کنید!

 

برنامه های جایگزین برای استیم

 

فراتر از سخاوت، فروشگاه Epic Games کاتالوگ قابل توجهی از بازی های با کیفیت بالا دارد، حتی اگر به اندازه کتابخانه Steam نزدیک نباشد؛ علیرغم داشتن یک رابط کاربری مدرن، با این وجود، به‌روزرسانی‌ های مکرر بازی را دریافت میکنید و این برنامه روی اکثر سخت‌ افزارها نیز بدون مشکل و با سازگاری کامل کار میکند.

 

برنامه Epic Games فاقد هر نوع پوشش درون بازی یا تماس صوتی است، اکثر بازی‌ های چندنفره با بخش های صوتی مخصوص به خود عرضه میشوند، و بازی‌های منتشر شده توسط Epic، مانند Fortnite، گزینه‌ های چت تیمی عالی را دارند که اکثریت را پشتیبانی میکند!

 

 

===========================================================

 

اگر به پلتفرم Epic Games علاقه مند هستید،

 

میتوانید نسبت به خرید بازی های اپیک گیمز در گیم کی 98 نیز اقدام نمائید!

 

===========================================================

 

 

Blizzard

 

بلیزارد عناوین محبوبی از جمله World of Warcraft، Overwatch و Diablo را توسعه و منتشر میکند، در حالی که کتابخانه بازی آن فقط به بازی هایی که منتشر و توزیع میکند محدود میشود، اکثر گیمر های MMORPG، بلیزارد را به اندازه کافی میشناسند!

 

Blizzard

 

بلیزارد از برنامه دسکتاپ Battle.net برای مدیریت کتابخانه بازی خود استفاده میکند؛ جدا از عناوین محبوبی که در بخش قبل ذکر شد، علاقه مندان دو آتیشه به بازی های تیراندازی اول شخص، از کل کتابخانه بازی های Call of Duty که در دسترس هستند نیز استفاده خواهند کرد!

 

 

Ubisoft Store

 

اگر بازی های یوبیسافت را بازی کرده باشید، احتمالا با Uplay آشنایی دارید؛ اکنون که به سادگی به فروشگاه یوبیسافت تغییر نام داده شده است، می وانید عناوین انحصاری مانند Assassin’s Creed، Far Cry و سری بازی های Rainbow Six را در این پلتفرم ببینید!

 

یوبیسافت همچنین دارای انبوهی از بازی‌ های رایگان است که میتوانید بازی کنید، در کنار تخفیف‌های مکرر برای عناوین AAA Ubisoft؛ فروشگاه یوبیسافت همچنین دارای یک بخش به اسم یوبیسافت پلاس است که میتوانید از آن برای استفاده از تخفیف های بیشتر در خرید های آینده و دسترسی به بخش های خاص در بازی های خود، استفاده کنید!

 

Ubisoft Store

 

در صورت عدم علاقه به اکثر بازی های آن، سایر ویژگی‌های خوب شامل سیاست بازپرداخت 14 روزه مبلغ است که قابل توجه است؛ مانند سایر سرویس های توزیع بازی های ویدیویی، فروشگاه یوبیسافت کیف پول مخصوص به خود ( والت )  را دارد که میتوانید برای خرید بازی یا ارز درون بازی مبالغ خاصی را اضافه کنید!

 

===========================================================

 

میتوانید با بررسی سربرگ های مریوط به یوبیسافت در سایت گیم کی 98،

 

نسبت به خرید بازی های یوبیسافت نیز اقدام نمائید!

 

===========================================================

 

 

EA App

 

اپلیکیشن EA که قبلا به عنوان پلتفرم Origin شناخته میشد، یکی از رقبای طولانی مدت در توزیع بازی بوده است؛ یک کتابخانه از رتبه‌ بندی بازی های سنگین AAA مانند Battlefield 2042، FIFA 23، و F1 22 را از خود به نمایش میگذارد؛ وقتی صحبت از فروش فصلی به میان بیاید، برنامه EA اغلب با روش‌ های متعددی که میتوانید بهترین معاملات را در بازی‌های Steam در عناوین منتخب دریافت کنید نیز رقابت میکند.

 

برنامه های جایگزین برای استیم

 

برنامه های جایگزین استیم | این پلتفرم، همچنین برخی از بازی های اصلی Electronic Arts را فهرست بندی میکند، از جمله Unravel Two، It Takes Two و A Way Out را میتوان اشاره نمود؛ برنامه EA دارای برنامه عضویت خاص خود به نام PlayPro است که جوایز انحصاری و حتی کتابخانه گسترده تری از بازی ها را نیز باز میکند، البته چندان معروف نیست!

 

 

===========================================================

 

قطعاْ اگر با پلتفرم EA اشنا باشید، نسبت به سرویس Ea Play Pro نیز اطلاعات لازم را دارید،

 

میتوانید جهت خرید اشتراک Ea Play از گیم کی 98 با بهترین قیمت، اقدام نمائید!

 

===========================================================

 

 

GOG (Good Old Games)

 

وقتی صحبت به سمت اندازه بزرگ کتابخانه بازی ها کشیده میشود، GOG یک رقیب قوی در این لیست است؛ اگرچه برخی از عناوین محبوب را ندارد، اما با کاتالوگ گسترده ای از بازی های سرگرم کننده دیگر، آن ضعف را جبران میکند.

 

همچنین به سختی میتوانید تخفیف هایی به این خوبی را در هر پلتفرم توزیع بازی دیگری پیدا کنید؛ یافتن بازی های محبوب با تخفیف تا 90 درصد در GOG غیرعادی نیست!

 

پلتفرم های جایگزین برای استیم

 

برنامه های جایگزین استیم | یکی دیگر از مواردی که Good Old Games در آن خوب درخشیده است، بخش اختصاصی انجمن است؛ این بخش شبیه به بخش انجمن Steam است، که در آن شما میتوانید در مورد هر چیزی که مربوط به بازی است با سایر بازیکنان در ان بخش بحث کنید!

 


 

جمع بندی

 

از تفاوت ها لذت ببرید و امتحان نمائید؛ وقتی شروع به جستجو در دنیای گیمینگ میکنید، متوجه میشوید که جایگزین های ارزشمندی برای Steam برای یافتن بازی های خفن نیز وجود دارند؛ با استفاده از این گزینه ها، میتوانید یک کتابخانه بازی حتی بزرگتر را در پی سی شخصی خود بارگیری کرده و لذت ببرید.

 

عناوین AAA یا بازی های مستقل کمتر شناخته شده؛ اکثر پلتفرم های بازی گزینه ای متفاوت و خاص را برای همه در اختیار دارند؛ در واقع، گزینه ها آنقدر زیاد هستند که سازماندهی کتابخانه بازی شما به یک مشکل دشوار تری تبدیل میشود.

 

کلیدواژه : استفاده از blizzard بجای استیماستفاده از EA بجای استیماستفاده از GOG بجای استیماستفاده از ubisoft بجای استیماستفاده از اپیک گیمز بجای استیماستفاده از بلیزارد بجای استیماستفاده از نرم افزار های دیگر بجای Steamاستفاده از نرم افزار های دیگر بجای استیماستفاده از یوبیسافت بجای استیمبررسی پلتفرم های جایگزین برای استیم پلتفرم های جایگزین برای استیمبررسی نرم افزار های جایگزین برای استیم پلتفرم های جایگزین برای استیمبرنامه های جایگزین برای Steamبرنامه های جایگزین برای استیمبهترین برنامه های جایگزین برای Steamبهترین برنامه های جایگزین برای استیمپلتفرم های جایگزین برای استیمپلتفرم های محبوب جایگزین استیممعرفی پلتفرم های جایگزین برای استیم پلتفرم های جایگزین برای استیممناسب ترین برنامه ها برای جایگزینی استیممناسب ترین برنامه های جایگزین استیمنرم افزار های جایگزین بجای Steamنرم افزار های جایگزین بجای استیمنرم افزار های جایگزین برای Steamنرم افزار های جایگزین برای استیم
مهدی حسین پور باباعی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *