ست کردن DNS در کنسول ایکس باکس

ست کردن DNS در کنسول ایکس باکس

 

ست کردن DNS XBOX در ایکس باکس کاملاً راحت است، DNS به عنوان Domain Name System (سیستم نام دامنه) شناخته میشود، یک سرویس مهم در شبکه‌ های کامپیوتری است.

 

وظیفه ترجمه نام‌ های دامنه به آدرس‌ های IP را بر عهده دارد که به عبارت ساده‌ تر، DNS کمک میکند تا وقتی شما نام یک وبسایت را مینویسید، در ساده ترین حالت به آدرس IP مربوط به آن وبسایت هدایت شوید.

 


دلیل اصلی ست کردن DNS

 

در کنسول ایکس باکس، تنظیمات DNS به شما امکان میدهد تا سرویس DNS مورد استفاده برای دسترسی به اینترنت و خدمات ایکس باکس لایو را تعیین کنید؛ با تنظیم DNS سفارشی، شما میتوانید ازسرویس‌های DNS خاصی استفاده کنید.

 

ممکن است به عنوان جایگزینی به DNS پیشفرض ارائه شده توسط ارائه‌دهنده اینترنت شما عمل کند؛ همین مورد نیز میتواند بهبود سرعت، امنیت و دسترسی به خدمات خاصی که براساس مکان جغرافیاییمحدود شده‌اند را فراهم کند.

 

بنابراین، با تنظیم DNS در کنسول ایکس باکس، شما میتوانید کنترل بیشتری بر روی رفتار شبکه و دسترسی به خدمات آنلاین ایکس باکس خود داشته باشید!

 

 

سریعترین DNS ها برای کنسول

 

 

انتخاب سرور DNS معمولاً بصورت مستفیم شما روی بازیهای شما تأثیر نمیگذارد، فقط سایت‌های بازی شما را تحت تأثیر قرار میدهد؛ اگر به دنبال سریعترین سرور DNS هستید، پاسخ به موقعیت مکانی شما بستگی زیادی دارد.

 

  • سرورهای DNS که از نظر فیزیکی به شما نزدیک‌تر هستند، معمولاً درخواست‌ها را سریع‌تر حل میکنند، زیرا داده‌ها مجبور نیستند به اندازه زیادی فاصله داشته باشند؛ اگر شک دارید، از سرورهای DNS معتبر زیر انتخاب کنید:

 

 

DNS عمومی Google

 

اگر به دنبال یک DNS رایگان هستید، میتوانید سرورهای DNS Google را امتحان کنید؛ سرورهای رایگان Google DNS زمان پاسخگویی سریع و عملکرد قابل اعتماد را ارائه میدهند، نکته منفی این است که شما به فعالیت های آنلاین خود به Google اعتماد دارید.

 

ممکن است از داده های شما مطابق با خط مشی خود استفاده کند که آدرس‌های DNS عمومی گوگل 8.8.8.8 و 8.8.4.4 هستند!

Cloudflare DNS

 

یکی دیگر از اپراتورهای DNS رایگان، سرورهای DNS Cloudflare عمومی است که سرور هایی سریع با حفظ حریم خصوصی و امنیت بهبود یافته به گیمرها ارائه میدهد.

 

Cloudflare از رمزگذاری قوی استفاده میکند و ادعا می‌کند که DNS کاربران خود را ردیابی نمیکند، که Cloudflare را به گزینه‌ ای جذاب برای گیمرهای آگاه به حریم خصوصی تبدیل میکند؛ آدرس‌ های DNS عمومی 1.1.1.1 و 1.0.0.1 هستند!

 

توجه کنید: انتخاب سرور DNS شما ممکن است مستقیماً بر تأخیر درون بازی شما تأثیر نگذارد، اما این بدان معنا نیست که همه گزینه ها برابر هستند!

 

===========================================================

 

جهت دسترسی به بازی های ایکس باکس، میتوانید نسبت به خرید گیم پس التیمیت در سایت گیم کی ۹۸ اقدام کنید!

 

اگر قصد خرید گیفت کارت ایکس باکس دارید، وبسایت گیم کی 98 با بهترین قیمت، اماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشد!

 

===========================================================

 

 ست کردن DNS در ایکس باکس

 

جهت بررسی سریعتر میتوانید مراحل زیر را ادامه دهید؛ اما اگر قصد دارید تا بصورت تصویری نیز آموزش را داشته باشید، ادامه مقاله را نیز بررسی نمائید!

 

در حالت کلی دو روش جهت تنظیم DNS وجود دارد که متیواند بصوت یک نوع VPN عمل نماید تا دسترسی به برخی از نرم افزار ها یا بازی ها را بصورت اسوده تری داشته باشید:

 

 

 روش اول: تنظیم مستقیم DNS بر روی کنسول

 

1. صفحه راهنما را با فشار دادن کلید Xbox روی کنترلر خود باز کنید، سپس System را انتخاب کنید و به بخش All settings بروید.

 

2. در منوی Network به  بخش اصلی شبکه بروید، گزینه Network Settings را انتخاب کنید و Advanced Settings را باز کنید:

 

ست کردن DNS در کنسول

 

3. در ادامه نیز گزینه DNS Settings را انتخاب کنید و آن را روی حالت Manual تنظیم کنید:

 

تنظیم DNS در کنسول

 

4. تنظیمات DNS اولیه و DNS ثانویه مورد نظر خود را وارد کنید؛ دوباره گزینه Xbox را فشار دهید تا تنظیمات DNS ذخیره شوند؛ به همین آسانی!

 

وظیفه اصلی DNS در کنسول ایکس باکس، ترجمه نام‌های دامنه (مانند www.example.com) به آدرس‌های IP مربوطه است؛ زمانی که شما نام یک وبسایت یا سرویس را وارد میکنید، کنسول ایکس باکس از DNS برای یافتن آدرس IP مربوطه استفاده میکند؛ آدرس IP مد نظر استفاده میشود تا ارتباط بین کنسول ایکس باکس و سرویس مورد نظر برقرار شود.

 

شما میتوانید تنظیمات DNS را در کنسول ایکس باکس تغییر دهید تا از سرویس DNS سفارشی استفاده کنید؛ با استفاده از سرویس DNS سفارشی، شما میتوانید مزایایی مانند بهبود سرعت اینترنت، دسترسی به محتواهای محدود به صورت جغرافیایی و یا افزایش امنیت خدمات آنلاین را تجربه کنید.

 

به طور کلی، تنظیم DNS در کنسول ایکس باکس به شما این امکان را می‌دهد تا کنترل بیشتری بر روی تجربه شبکه و دسترسی به خدمات آنلاین ایکس باکس خود داشته باشید؛ با استفاده از سرویس DNS مناسب برای نیازهای خود، میتوانید بهترین عملکرد و امکانات را از ایکس باکس خود بدست آورید.

 


 

روش دوم: تنظیم DNS از طریق روتر شبکه

 

  • به روتر خود وصل شوید و وارد صفحه تنظیمات آن شوید، برای اطلاعات دقیقتر، به دفترچه راهنمای روتر خود مراجعه کنید.

 

  • در تنظیمات روتر، بخش DNS settings (تنظیمات DNS) یا مشابه آن را پیدا کنید.

 

  • DNS سفارشی خود را وارد کنید؛ معمولاً شما باید آدرس DNS ارائه شده توسط سرویس دهنده DNS مورد نظر خود را وارد کنید؛ در بخش زیر میتوانید به برخی از DNS های مد نظر دسترسی داشته باشید:

 

Provider DNS Servers
Google 8.8.4.4
8.8.8.8
Cloudflare 1.1.1.1
1.0.0.1
OpenDNS 208.67.222.222
208.67.220.222
Quad9 9.9.9.9
149.112.112.112
Level3 4.2.2.1
4.2.2.2
4.2.2.3
4.2.2.4
4.2.2.5
4.2.2.6
Sprintlink 204.117.214.10
199.2.252.10
NTT 129.250.35.250
129.250.35.251
Comodo Secure 8.26.56.26
8.20.247.20
Verisign 64.6.64.6
64.6.65.6

 

  • تغییرات را در روتر ذخیره کنید و روتر را مجدداً راه‌اندازی کنید.

 

  • در کنسول ایکس باکس خود، به تنظیمات شبکه بروید و اطمینان حاصل کنید که از DHCP استفاده میکنید (گزینه “Automatic” را انتخاب کنید).

 

  • این کار باعث میشود تا کنسول ایکس باکس DNS را از طریق روتر شبکه دریافت کند.

 


 

با انجام این مراحل، شما میتوانید ست کردن DNS در ایکس باکس خود را در کنسول ایکس باکس تغییر داده و از DNS سفارشی خود برای دسترسی به اینترنت استفاده کنید؛ امیدواریم این آموزش نیز مورد پسند شما بوده باشد، تشکر از همراهی و حسن انتخاب شما ✔️

 

مهدی حسین پور باباعی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *