بهترین روش های کاهش پینگ و لگ در بازی‌ ها

روش های کاهش پینگ در بازی ها

 

روش های کاهش پینگ مختلفی وجود دارند که به هنگام برخورد با پینگ بالا میتوان از انها استفاده نمود؛ مشکلی است که ممکن است ناخودآگاه در حین بازی آنلاین با آن مواجه شوید؛ اغلب به صورت “latancy” نشان داده میشود؛ اگر تا به حال با تأخیر در هنگام تیراندازی یا اقداماتی مانند آن مواجه شده اید، همین موارد نشاندهنده پینگ بالای اینترنت شما است.

 

پینگ بالا میتواند میتواند به طور قابل توجهی روی بازی شما تأثیر بگذارد، در یک مسابقه رقابتی و شدید، هر تاخیر ثانیه ای نیز میتواند منجر به باخت شما در بازی شود؛ برای بازی هایی که نیاز به واکنش سریع و زمان بندی دقیق دارند، مانند : رینبو سیکس، پینگ بالا یک مانع ناخواسته است!

 


 

اگر پینگ شما خیلی زیاد باشد، ممکن است بازی شما ارتباط با سرور را نیز بصورت کلی از دست بدهد؛ دیدن پیام «Connection lost» در لحظات حیاتی یک بازی آنلاین واقعاً ناامیدکننده است؛ درک روش های کاهش پینگ در بازی های آنلاین میتواند به ما کمک کند تا بصورت دقیق و هدفنمدانه تری بازی کنیم!

 

============================================================

 

با دسترسی به سرویس کاهش پینگ اگزیت لگ، میتوانید از افزایش پینگ خود

 

در سرور های اروپا نیز جلوگیری کنید و همواره پینگ ثابتی در هر لحظه داشته باشید!

 

============================================================

عوامل اصلی در افزایش پینگ هنگام بازی!

 

  1. دانلود فایل هنگام بازی
  2. اتصال همزمان چند نفر به وای فای
  3. اتصال به سرور مناسب در بازی مد نظر
  4. عدم برخورداری از کابل های مناسب WiFi
  5. ست نبودن تنظیمات وای فای روی حالت گیمینگ
  6. استفاده از VPN و انجام بازیهای آنلاین بصورت همزمان

 

اکثر مواقع دلایلی که باعث افزایش پینگ در بازی میشوند شامل مواردی که در بخش قبل دیده اید میباشند، ولی عدم دقت در انتخاب سرویس های اینترنتی نیز میتواند تاثیر زیادی در افزایش پینگ شما داشته باشد، در حالت کلی میتوان گفت هر سرویس ارائه دهنده اینترنت پینگ های مختلفی را در اختیار شما قرار میدهند، سرویس هایی وجود دارند که حتی پینگ نسبتاٌ بهتری در مقایسه با سرویس اینترنتی فیبر نوری نیز در اختیار شما قرار میدهند، در ادامه به هر یک از سرویس ها نیز اشاره ای خواهیم داشت!

 

 

روش های کاهش پینگ در بازی

 

راه حل های مختلفی جهت ثابت نگهداشتن پینگ در بازی ها وجود دارد، اگر بتوانید شرایطی محیا کنید که هر روش را بصورت همزمان انجام دهید؛ میتوانید حتی در سرور های سنگین مانند بازی رینبو سیکس نیز از پینگ مناسبی برای مثال مابین: 40 تا 60 نیز بهره مند شوید!

 

در ادامه هر یک از روش ها را معرفی خواهیم نمود:

 

  • استفاده از اتصال سیمی

 

حرکت از یک اتصال بیسیم به یک اتصال سیمی، میتواند یک تغییر قابل توجهی را در بازی‌ های آنلاین شامل شود؛ Wi-Fi، با وجود استیبل بودن حتی در سرعت های 5 گیگاهرتز نیز نمیتواند پینگ قابتی در اختیار شما قرار دهد، در حقیقت، نمیتواند با سرعت و پایداری یک اتصال سیمی برابری کند!

 

توجه کنید: اتصال سیمی در وای فای هایی مانند TDLTE، صرفاً اکثریت مواقع برای کاهش پینگ استفاده میشود و چه بسا اتصال بی سیم سرعت بیشتری در هنگام دانلود را در اختیارتان قرار بدهد!

 

روش های کاهش پینگ

 

اتصال به اینترنت بصورت لن و سیمی میتواند نوسانات پینگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و تجربه بازی روان تر و مطمئن تری را ارائه دهد!

 

یک سر کابل را به روتر و سر دیگر کابل را به کامپیوتر خود وصل کنید.

مطمئن شوید که تنظیمات شبکه اینترنت خود را برای استفاده از اتصال سیمی به جای Wi-Fi پیکربندی کنید، البته اگر به طور خودکار تغییر نمیکند؛ میتوانید از پشتیبانی سرویس ارائه دهنده اینترنت خود نیز جهت تنظیمات پیکربندی در تماس باشید!

 

  • بستن برنامه های غیر ضروری

 

نادیده گرفتن تأثیر برنامه های پس زمینه بر روی پهنای باند اینترنت نیز به خودی خود یک مشکل است؛ اغلب، برنامه های متعددی به طور همزمان روی رایانه شما اجرا میشوند و بی سر و صدا، پهنای باند را به معنای واقعی میخورند! بستن این برنامه ها میتواند منابع و ظرفیت بیشتری از اینترنت شما را آزاد کند و در نتیجه سرعت بازی شما را بهبود بخشد و پینگ را کاهش دهد.

 

تسک منیجر سیستم خود را باز کنید؛ این عمل را میتوان با فشرذن کلید های ترکیبی Ctrl + Shift + Esc در ویندوز، یا Command + Space و تایپ کردن Activity Monitor در مک نیز انجام داد!

لیست برنامه هایی که در حال حاضر روی سیستم شما اجرا میشوند را مرور کنید؛ سپس هر برنامه‌ای را که در از بخش Network استفاده زیادی میکند را ببندید؛ بستن بازی ضروری نیست.

همچنین میتوانید از Auslogics BoostSpeed برای بررسی برنامه‌ های پس‌زمینه استفاده کنید و همه این کار ها را با استفاده از یک برنامه نیز انجام دهید!

 

 

=============================================================

 

توجه کنید

 

هنگام خرید بازی های انلاین، تغییر ریجن در اکانت استیم، صرفاً جهت ارزان تر بودن بازی های آن ریجن میباشد؛

 

این مورد اصلاً تاثیری در افزایش یا کاهش پینگ بازی مد نظر شما را نخواهد داشت!

 

=============================================================

 

 

  • بهینه سازی شبکه اینترنت

 

اغلب اوقات کلید کاهش پینگ در تنظیمات شبکه شما نهفته شده است؛ این تنظیمات بر نحوه تعامل کامپیوتر با شبکه اینترنت مد نظر شما نظارت میکنند؛ تغییر دادن تنظیمات برای بهینه سازی سرعت و عملکرد بالا میتواند Ping را کاهش دهد و منجر به بازی بدون لگ و روان تری شود.

 

به تنظیمات شبکه کامپیوتر خود بروید؛ این بخش را در کنترل پنل ویندوز یا در تنظیمات سیستم مک پیدا خواهید کرد.

یکی از این تنظیمات اصلی میتواند غیرفعال کردن throttling شبکه باشد؛ تنظیمات دقیق به سیستم عامل و اپراتور اینترنت شما بستگی دارد.

تغییرات را اعمال کنید و در صورت نیاز کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

 

 

  • اولویت دادن به ترافیک بازی

 

کیفیت خدمات (QoS) یک ویژگی موجود در اکثر روترها است که میتواند به ترافیک بازی شما دسترسی VIP بدهد؛ با اولویت دادن به داده های بازی نسبت بر دیگر انواع ترافیک، اطمینان حاصل میکنید که بازی شما اکثریت پهنای باند اینترنت شما را نسبت به دیگر نرم افزار ها را دریافت میکند، Ping را کاهش میدهد و تجربه بازی روان تری د اختیار شما قرار میدهد.

 

نخست وارد تنظیمات روتر خود شوید؛ البته ناگفته نماند که این فرآیند خاص ممکن است بسته به سازنده روتر شما متفاوت باشد.

تنظیمات QoS را در منوی روتر پیدا کنید.

تنظیمات را برای اولویت بندی ترافیک بازی تنظیم کنید؛ این ممکن است شامل مشخص کردن نام بازی یا نوع ترافیکی باشد که استفاده میکند (معمولاً UDP) است؛ ذخیره و اعمال تغییرات را فراموش نکنید!

 

 

  • ارتقا سطح اینترنت به اپراتور ارائه دهنده قوی تر

 

اگر با اعمال تنظیمات در بخش های قبلی که گفته شده است، همچنان بطور مداوم پینگ بالایی را تجربه میکنید، ممکن است به دلیل اتصال اینترنت کندتری باشد؛ انتخاب یک سرویس دهنده اینترنت سریعتر میتواند راه حلی ساده برای کاهش پینگ و بهبود عملکرد کلی بازی باشد!

 

 

ابتدا، سرعت فعلی اینترنت خود را ارزیابی کنید؛ برای این منظور می توانید از ابزار تست سرعت اینترنت Speed Test Online نیز استفاده کنید.
سرعت فعلی خود را با سرعت اینترنت توصیه شده برای بازی خود مقایسه کنید؛ اگر پینگ بالای 50 را نشان بدهد، انتخاب سرویس های جدید اینترنت را حتماٌ در اولویت قرار دهید.
با ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) خود تماس بگیرید و طرح‌های اینترنت سریع‌ تری را که ارائه میدهند بررسی کنید؛ اگر با بودجه شما مطابقت دارد، تغییر را انجام دهید.

 

نکته خیلی مهم: دقت داشته باشید که هر سطح از اینترنت سرعت های مختلفی دارند؛ برای مثال: اینترنت نوع VDSL چندین گزینه در اختیار دارد، اینترنت از سرعت های 2 تا 45 مگ نیز وجود دارد، حتما در پنل کاربری خود بروید و چک کنید تا سرغت بسته انتخابی بر روی 45 مگابایت ثبت شده باشد!

 

در حال حاضر فعلاً بهترین نوع اینترنت جهت کاهش پینگ، سرویس VDSL میباشد؛ نکته جالب تر در این سرویس این است که اگر هزمان چند نفر به وای فای وصل شده و دانلود فایلی انجام دهند، نهایت مقداری که پینگ شما بالا برود بر روی عدد 95 میباشد که این عدد در حالت عادی برای سرویس های VDSL بر روی 55 الی 65 میباشد، همچنین به این نکته نیز دقت کنید تا منطقه شما تحت پوشش این نوع سرویس اینترنت میباشد یا خیر!

 

– البته فراموش نشود که در شرایط کاملاً مناسب، اینترنت فیبر نوری برتری بهتری دارد و با پینگ 35، بدون مشکل لتنسی و پکت لاست، اولویت بالاتری نسبت به سرویس VDSL را دارد!

 

 

مهدی حسین پور باباعی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *