مزایای خرید پلی استیشن پلاس جدید + معایب آن

بررسی مزایا و معایب پلی استیشن پلاس

در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب احتمالی پلی استیشن پلاس جدید رو در ایران بررسی کنیم

معرفی پلی استیشن :

پلی‌استیشن اصلی که در تاریخ ۳ دسامبر ۱۹۹۴(۱۲ آذر ۱۳۷۳) در ژاپن منتشر شد که اولین سری از رایج‌ترین کنسول‌ها و دستگاه‌های بازی دستی بود که این برنامه شامل کنسول‌ها و به روزرسانی‌های جانشین از جمله Net Yaroze ، پی‌اِس‌وان  و پاکت‌استیشن بود.

معرفی پلی استیشن پلاس:

سونی به‌صورت رسمی از پلی استیشن پلاس سه سطحی با دسترسی به بیش از ۷۰۰ بازی رونمایی کرده.

جیم رایان، مدیرعامل و رئیس SIE  تایید کرد که سرویس جدید پلی استیشن پلاس نه‌تنها پلی استیشن پلاس قدیمی و PS Now را با یکدیگر ترکیب می‌کند،بلکه با امکانات بیشتری به مشترکین فرصت تجربه‌ی بیش از ۷۰۰ بازی شگفت انگیز را میده

امروزه پلی استیشن پلاس از جایگاه ویژه ای در صنعت بازی برخورداره که به راحتی تونسته جای پلی استیشن های معمولی رو بگیره. پلاس مزیت های بسیاری مانند بازی آنلاین و اشتراک های رایگان رو داره اما این از تنها مزیت هاش نیست.

سونی با دریافت مبلغ تقریبی 10 دلار در ماه سرویسی رو ارائه می‌ده که یک نوع اشتراک بازی برای مولتی پلیر و ذخیره اطلاعات در فضای ابریه؛ اما با ورود پلی استیشن پلاس جدید به بازار،قابلیت های دیگه‌ای مثل دانلود رایگان بازی هم اضافه شده.

شما این روزها اگر بخواهید بازی‌های پلی استیشن را با دیسک‌های فیزیکی خریداری کنید، قطعا باید سرمایه قابل توجهی را در نظر داشته باشین . اما وقتی بهتون بگیم که میتونید بازی‌ها را با تخفیفات ویژه و حتی رایگان داشته باشین قطعا سوپرایز میشین.

مرایای خرید پلاس پلی استیشن
مرایای خرید پلاس پلی استیشن

سونی از تیر ماه ۱۴۰۱ فروش پلاس رو در سه دسته بندی اسنشال، اکسترا و پرمیوم ادامه خواهد داد . هر کدوم از این محصولات مزایای خاص خودش رو داره که در ادامه مشاهده می‌کنید :

سرویس PlayStation Plus Essential (اشتراک ماهانه: ۹.۹۹ دلار | اشتراک سالانه: ۵۹.۹۹ دلار):

  1. حداقل دو بازی قابل دانلود در هر ماه < شرکت سونی هر ماه میلادی، دو محصول  به رایگان در اختیار کاربرهای Plus قرار می‌ده. تا زمانی که اشتراک شما فعال باشه، می‌تونید از این مزیت استفاده کنید >
  2. تخفیف‌های ویژه < یکی دیگه از مزیت‌های پلاس برای گیمرها، تخفیف‌های خریده. اگه اشتراک داشته باشین قیمت بعضی از محصولات برای شما کمترهست و تا ۲۰ الی ۳۰ درصد هزینه کمتری پرداخت می‌کنید >
  3. حافظه Cloud برای فایل‌های Save < بعد از خرید  پلاس، صد گیگ فضای رایگان کلود در اختیار شما قرار می‌گیره. شما می‌تونید اطلاعات بازی‌ها رو داخل این ابر آپلود کنید تا در هر کنسول دیگه‌ای قابل دسترسی باشند و نگران حذف شدن‌ انها نباشید >
  4. مرایای خرید پلاس پلی استیشن
مرایای خرید پلاس پلی استیشن
مرایای خرید پلاس پلی استیشن

سرویس PlayStation Plus Extra (اشتراک ماهانه: ۱۴.۹۹ دلار | اشتراک سالانه: ۹۹.۹۹ دلار):

  1. تمام مزایای اشتراک Essential
  2. دسترسی به حدود ۴۰۰ بازی قابل دانلود PS4 و PS5؛ از بازی‌های انحصاری استودیوهای پلی استیشن تا آثار متعلق به شرکت‌های دیگر

سرویس PlayStation Plus Premium/Deluxe (اشتراک ماهانه: ۱۷.۹۹ دلار | اشتراک سالانه: ۱۱۹.۹۹ دلار) : 

  1. تمام مزایای اشتراک Essential و اشتراک Extra
  2. دسترسی به حدود ۳۴۰ بازی کنسول PS1، کنسول PS2، کنسول PS3 و کنسول PSP سونی (امکان دانلود و استریم بازی‌های پلی استیشن، پلی استیشن 2 و PSP به انتخاب مخاطب + امکان استریم بازی‌های PS3)
  3. استریم بازی‌های PS4 قابل دانلود حاضر در اشتراک Extra و اشتراک Essential
  4. تجربه‌ی چند ساعت از نسخه‌ی کامل برخی از بازی‌های جدید بدون خرید آن‌ها
مرایای خرید پلاس پلی استیشن
مرایای خرید پلاس پلی استیشن

آیا پلی استیشن پلاس جدید معایبی هم داره؟

در جواب باید بگم بله مرایای خرید پلاس پلی استیشن !

به دلیل تحریم‌ها، اشتراک‌های اکسترا و پرمیوم بدون تغییر آی پی و ساخت اکانت با ریجن خارجی ممکن نیست، اما این مشکل اصلی نیست.

عیب اصلی Plus اینه که بازی‌های پلی استیشن ۳ رو فقط از طریق Cloud Gaming ارائه میده و این سرویس هم در ایران قابل دسترسی نیست. و اینکه حتی با دور زدن تحریم‌ها، به خاطر سرعت کم اینترنت کشور ما، تجربه خوبی برای گیمرها نخواهد بود.

و مشکل دیگه اینه که گیمرهای ایکس باکس با خرید گیم پس آلتیمیت دیگه نگران خرید بازی‌های سال نیستند چون به محض عرضه بازی براشون رایگان میشه ولی آرشیوهای پلاس فقط شامل محصولات قدیمی هست و سونی اعلام کرده قصد اضافه کردن بازی های جدید سال را به این سرویس رو نداره.

پلاس اکسترا و پرمیوم چه مزیتی نسبت به اسنشال دارد؟

در حالت اکسترا و پرمیوم به شما دسترسی به آرشیوی با ۷۴۰ بازی رایگان رو میده که در اسنشال وجود نداره..

 

برای خرید پلاس پلی استیشن با ارزانترین قیمت و کاملترین تنوع در ایران کلیک کنید | CLICK HERE

پارسا مهری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *